Provedena besplatna ljetna radionica „Kako riješiti sudoku & ostale logičke mozgalice“

U sklopu projekta "Proljetni STEM kamp" uspješno je provedena radionica „Kako riješiti sudoku & ostale logičke mozgalice“ održana u organizaciji udruge Međimurski informatički klub (MIK), a pod pokroviteljstvom Grada Čakovca. Radionica je provedena u prostorijama Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje (TICM) od 29. srpnja do 1. kolovoza 2024. i trajala je 12 školskih sati, a pohađalo ju je 14 učenika od predškolske dobi do 6. razreda osnovne škole. Voditeljica radionice bila je učiteljica matematike Aleksandra-Maria Vuković, edukatorica u STEM centru udruge MIK.

 

Cilj radionice bio je usmjeren na razvoj logičko-matematičke inteligencije i vještina rješavanja problema, kao i vizualno-prostornog razmišljanja i logičkih vještina polaznika te poticanje interesa za logičke i matematičke igre. Radionica je bila prilika ne samo za osnaživanje kognitivnih sposobnosti polaznika, već i za poticanje njihove kreativnosti i razmišljanja izvan okvira.

 

Tijekom četiri dana učenici su upoznali pet različitih logičko-matematičkih igara: Tents Puzzle (Tents and Trees), Skyscraper Puzzle (Skyscrapers), Sudoku, Hidato (Hidoku) i Kakuro. Naučili su pravila igranja, tehnike rješavanja kao i različite vrste pojedinih igara (Sudoku i Hidato) te su se okušali u rješavanju problema različite razine složenosti kroz kombinirano individualni rad i suradničko učenje, a prema individualnim interesima. U završnom dijelu radionice posljednjeg dana, učenici su zaigrali navedene mozgalice i u online okruženju uz pomoć i podršku voditeljice koja je za tu priliku izradila web stranicu s odabranim poveznicama na primjerene online izvore bez reklama i s različitim mogućnostima odabira načina igranja.

 

Istraživački pristup, učenje kroz aktivno sudjelovanje i igru, kao i poticajna okolina tijekom radionice imali su vrlo motivirajući učinak na učenike koji su s velikom motivacijom pristupili ponuđenim problemima. Radionica je potaknula učenike na samostalni rad i vršnjačko učenje, razvoj suradničkih i komunikacijskih vještina kroz međusobnu interakciju, kao i jačanje samopouzdanja. Bili su iznimno aktivni i nije nedostajalo ni smijeha, zabave i druženja, kao niti slatkih grickača tijekom rada i u pauzi.

Veselimo se budućem zajedničkom radu na nekoj novoj radionici!

Posted by Aleksandra-Maria Vuković