Lego Robotika

Trajanje: 40 sati

Dob polaznika: 4. do 8. razreda OŠ (9 do 14 godina)

Predavač: Borna Kadežabek

Robot je stroj koji automatizirano i samostalno odrađuje specifične zadatke. On može odlično pomoći čovjeku ili ga zamijeniti u zadacima koji su ponavljajući, zamorni, te zahtijevaju visoku preciznost. Roboti se mogu pronaći u industriji, istraživanjima svemira, opasnim okruženjima ali i u svakodnevnom životu. Tko od vas nije barem vidio robotskog usisavača ili robotsku kosilicu?

Tečaj Lego Robotika omogućuje polaznicima ulazak u svijet robotike. Na tečaju će djeca kroz rad sa Lego kompletima (Lego Mindstorms) učiti i savladavati konstrukcijske izazove kod izgradnje robota, kao i programiranje robota za rješavanje problema.

Lego Mindstorms komplet je set koji se sastoji od “kockica” (greda, osovina, spojnica, kotačića, zupčanika i slično), motora, senzora kao i takozvanog Hub-a (programabilne jedinice) koja predstavlja mozak robota. Pojedine kockice se mogu međusobno povezivati i na taj način omogućuju izgradnju raznih jednostavnih ali i kompleksnih tvorevina (na primjer vozila, robotske ruke, hvataljke, zglobovi, dizalice…) prema potrebi, želji i vještini pojedinog konstruktora. Pomoću motora te se konstrukcije mogu micati, pomoću senzora takva tvorevina može spoznati informacije o okolišu, a konačno hub kao mozak robota povezuje sve elektroničke i mehaničke djelove u jednu funkcionalnu cjelinu.

 

 

ISHODI POLAZNIKA TEČAJA:

  • upoznati Lego Mindstorms komplet i njegove dijelove
  • upoznati različite konstrukcijske elemente i sastavljati pojedine jednostavne modele:
    • krute konstrukcije (grede, okviri, mostovi, potpornji)
    • zakretne konstrukcije (zglobovi, nosači sa osovinom)
    • konstrukcije sa kliznim elementima
    • zupčanici i načini prijenosa vrtnje
  • rad sa motorima (vrtnja, zaokretanje na određeni položaj, sinkronizacija rada 2 ili više motora)
  • rad sa hubom (prikaz podataka, ekram zvuk, svjetla, tipke)
  • rad sa senzorima (senzor boje, senzor udaljenosti)
  • naredbe programskog jezika
  • rješavanje programskih zadataka
  • učenje na pripremljenim modelima
  • izrada vlastitih robotskih modela
  • stvaranje i prezentiranje vlastitih uradaka
  • sudjelovanje na natjecanjima

 

Obrazovni ishodi i ciljevi:

  • razvoj vještina učenja i kritičkog razmišljanja
  • rješavanje problema na jednostavan i pristupačan način (slika, zvuk, igra)
  • poboljšanje socijalnih vještina radom u grupama
  • poboljšanje strpljenja i ustrajnosti
  • postizanje kreativnog razmišljanja i inovacija
  • poboljšanje vještina prezentiranja vlastitog uratka
  • učenje samostalnog istraživanja te tako poticati radoznalost i upornost
  • upotreba računala u svakodnevnim školskim aktivnostima
  • povećanje interesa za znanost