Trajanje: 40 sati
Dob polaznika: 4. do 8. razreda OŠ (9 do 14 godina)
Predavač: Borna Kadežabek
Robot je stroj koji automatizirano i samostalno odrađuje specifične zadatke. On može odlično pomoći čovjeku ili ga zamijeniti u zadacima koji su ponavljajući, zamorni, te zahtijevaju visoku preciznost. Roboti se mogu pronaći u industriji, istraživanjima svemira, opasnim okruženjima ali i u svakodnevnom životu. Tko od vas nije barem vidio robotskog usisavača ili robotsku kosilicu?
Tečaj Lego Robotika omogućuje polaznicima ulazak u svijet robotike. Na tečaju će djeca kroz rad sa Lego kompletima (Lego Mindstorms) učiti i savladavati konstrukcijske izazove kod izgradnje robota, kao i programiranje robota za rješavanje problema.
Lego Mindstorms komplet je set koji se sastoji od “kockica” (greda, osovina, spojnica, kotačića, zupčanika i slično), motora, senzora kao i takozvanog Hub-a (programabilne jedinice) koja predstavlja mozak robota. Pojedine kockice se mogu međusobno povezivati i na taj način omogućuju izgradnju raznih jednostavnih ali i kompleksnih tvorevina (na primjer vozila, robotske ruke, hvataljke, zglobovi, dizalice…) prema potrebi, želji i vještini pojedinog konstruktora. Pomoću motora te se konstrukcije mogu micati, pomoću senzora takva tvorevina može spoznati informacije o okolišu, a konačno hub kao mozak robota povezuje sve elektroničke i mehaničke djelove u jednu funkcionalnu cjelinu.
ISHODI POLAZNIKA TEČAJA:
- upoznati Lego Mindstorms komplet i njegove dijelove
- upoznati različite konstrukcijske elemente i sastavljati pojedine jednostavne modele:
- krute konstrukcije (grede, okviri, mostovi, potpornji)
- zakretne konstrukcije (zglobovi, nosači sa osovinom)
- konstrukcije sa kliznim elementima
- zupčanici i načini prijenosa vrtnje
- rad sa motorima (vrtnja, zaokretanje na određeni položaj, sinkronizacija rada 2 ili više motora)
- rad sa hubom (prikaz podataka, ekram zvuk, svjetla, tipke)
- rad sa senzorima (senzor boje, senzor udaljenosti)
- naredbe programskog jezika
- rješavanje programskih zadataka
- učenje na pripremljenim modelima
- izrada vlastitih robotskih modela
- stvaranje i prezentiranje vlastitih uradaka
- sudjelovanje na natjecanjima
Obrazovni ishodi i ciljevi:
- razvoj vještina učenja i kritičkog razmišljanja
- rješavanje problema na jednostavan i pristupačan način (slika, zvuk, igra)
- poboljšanje socijalnih vještina radom u grupama
- poboljšanje strpljenja i ustrajnosti
- postizanje kreativnog razmišljanja i inovacija
- poboljšanje vještina prezentiranja vlastitog uratka
- učenje samostalnog istraživanja te tako poticati radoznalost i upornost
- upotreba računala u svakodnevnim školskim aktivnostima
- povećanje interesa za znanost