Razmišljaj računalno 2

Informacijsko-komunikacijska tehnologija već je davno ušla u naš život i nepovratno ga promijenila. Jedna od najvažnijih kompetencija 21. stoljeća jest rješavanje problema, a upravo je programiranje vještina koja iznimno doprinosi razvoju tih sposobnosti. Nije cilj da sva djeca postanu programeri, no ako savladaju algoritamski način razmišljanja, pomoći će im u svim drugim područjima da budu efikasniji, precizniji, sistematizirani, nedvosmisleni i kreativniji.

Svako malo u medijima susrećete naslove “Nedostaje kvalitetnih informatičkih osoba”, “Traže se programeri”, “Najveće prosječne plaće su u IT sektoru”, itd. Osim važnosti učenja računalnog i kritičkog razmišljanja, ti naslovi mogu dati jako dobar razlog da dijete usmjerite na učenje programiranja. Programiranje je prije svega vještina, a vještine su u današnjem i budućem poslovnom svijetu najtraženije osobine.

Razmišljaj računalno 2 je sljedbenik razvoja vještina programiranja u Python programskom jeziku za naprednije osnovnoškolce s većim sklonostima u rješavanju matematičkih i logičkih zadataka ili su stariji učenici (7. i 8. razred OŠ) koji žele usvojiti osnove programiranja.

Znamo da programiranje nije jednostavno. No, osim što tečaj vodi vrhunski IT profesionalac, on će svakom djetetu umjeti objasniti kako se svi ti zamršeni procesi odvijaju u računalu kroz primjere iz stvarnog  života. Polaznici će naučiti složenije naredbe i strukture podataka, ali će sve učiti kroz primjere i vježbu. Postavljanje pitanja je itekako poželjno, a analiza svih mogućih situacija je nama omiljen zadatak. Svakom polazniku tečaje izlazi se u susret kako bi napredak bio maksimalan. No, važnu ulogu u time ima i sam polaznik te njegovi roditelji u podršci i praćenju. Mi smo tu kako bi i najteži problemi postali razumljivi. Dosadašnji uspjesi polaznika jamče kvalitetu i uspješnost, a vrijednost naučenog  ostaje trajna.

Kroz tečaj će polaznici naučiti naprednije tehnike programiranja u Python programskom jeziku. Nužno je da ponovimo kako se on upotrebljava na svim razinama obrazovanja od osnovne škole, preko srednje škole i sve do fakulteta za učenje programiranja. Vrlo je zastupljen i u profesionalno segmentu pa je tako upravo Python službeni programski jezik u Google-u. Osim toga, Python je najkorišteniji jezik kod Umjetne inteligencije i trenutno je broj 1 ili 2 u svijetu po popularnosti.

Polaznici će raditi sa sučeljem najmodernijeg razvojnog alata PyCharm (Community Edition). Kroz primjere i vježbu, naučit će koristiti složenije strukture podataka i razvijati složenija algoritamska rješenja za raznovrsne problemske zadatke, a pritom razvijati svoju kreativnost, snalažljivost i kritičko promišljanje. Također će se pripremati i sudjelovati na prestižnim informatičkim natjecanjima, čime će dodatno unaprijediti svoje vještine i znanje. Kao nagrada, pred sam kraj tečaja, naš je plan da se upoznaju s razvojem računalnih igara. Što je svakako pravi izazov i užitak svakog programera. 😊

Učenike će se, prema njihovoj spremnosti i podršci roditelja, pripremati za sudjelovanja na informatičkim natjecanjima u primjeni algoritama (Hrvatsko otvoreno natjecanje u informatici – HONI i Državno natjecanje iz informatike – Infokup).

Sadržaj:

  1. Usvajanje temeljnih i naprednijih koncepata i naredbi programskog jezika Python
  2. Rukovanje različitim metodama formatiranja izlaza
  3. Usvajanje naprednijih struktura podataka i naredbi vezanih za te strukture
    • Korištenje jednodimenzionalnih i dvodimenzionalnih lista
    • Rukovanje s “list comprehension” konstrukcijom
    • Primjena n-teraca za organizaciju podataka
    • Korištenje skupova za rad s jedinstvenim elementima
    • Korištenje rječnika za pohranu i pristup ključ-vrijednost parovima
  4. Usvajanje složenijih algoritama i koncepata
    • Razumijevanje i primjena kombinatorike
    • Implementiranje simulacija za modeliranje stvarnih situacija
    • Korištenje rekurzije za rješavanje problema
    • Razvijanje klasa i objekata za objektno orijentirano programiranje
    • Primjena binarnog pretraživanja za efikasno pretraživanje podataka
  5. Kreiranje i primjena vlastitih funkcija
    • Razvoj vlastitih funkcija za modularizaciju koda
    • Primjena anonimnih funkcija (lambda)
  6. Korištenje optimiziranih načina sortiranja i pretraživanja u specifičnim i složenijim zadacima
    • Implementacija optimiziranih algoritama za sortiranje i pretraživanje podataka
  7. Dizajniranje algoritama i odabir optimalnih tipova i struktura podataka za rješavanje zadataka različitih težina
    • Razvijanje algoritama za rješavanje složenijih problema
    • Odabir prikladnih struktura podataka za učinkovitu pohranu i obradu podataka

Ciljevi:

  1. Razvijanje izvrsnosti na polju računalnog razmišljanja s naglaskom na primjenu računalnih algoritama
  2. Usvajanje naprednijih konstrukta i naredbi programskog jezika Python
  3. Prezentiranje i argumentiranje svojih stavova, ideja i rješenja
  4. Razvijanje kritičkog razmišljanja, kreativnosti i snalažljivosti u rješavanju problema
  5. Priprema za sudjelovanje na informatičkim natjecanjima u primjeni algoritama (Hrvatsko otvoreno natjecanje u informatici – HONI i Državno natjecanje iz informatike – Infokup)

Uzrast:

Radionice tečaja Razmišljaj računalno 1 su namijenjene učenicima od 4. do 6. razreda OŠ, a tečaja Razmišljaj računalno 2 od 6. OŠ nadalje. Izvodit će se u grupama do 15 polaznika. Preporuča se djeci koja imaju sklonosti u rješavanju matematičkih i logičkih zadataka.

Razvoj igara:

Pri samom kraju tečaja, djeca će imati priliku zakoračiti u svijet game developmenta, stvarajući vlastite računalne igre koristeći alate poput PyGame ZeroUnity i drugih popularnih platformi. Ova prilika pružit će im mogućnost da usavrše svoje kreativne vještine, razumiju proces izrade igara i ožive svoje ideje u živopisnim i dinamičnim digitalnim svjetovima.

Ujedno, postoji mogućnost da djeca isprobaju revolucionarni svijet virtualne stvarnosti (VR) koristeći Meta Quest 2 VR naočale i nauče kako kreirati vlastite VR simulacije/igre. Ove naočale pružaju uranjajuće iskustvo s visokom razlučivosti i praćenjem pokreta, omogućujući djeci interakciju s virtualnim okruženjima na nov način. Meta Quest 2 nudi širok raspon aplikacija i igara, omogućujući djeci da istražuju kreativne svjetove, rješavaju izazove i razvijaju svoje vještine u virtualnim okruženjima.