Logičko razmišljanje je ono što krasi sve uspješne pojedince. Potiče nas da kritički promišljamo o problemu koji je pred nama i riješimo ga razlamajući ga na male, lako savladive korake. Programiranje je idealna vježba za razvoj upravo logičkog načina razmišljanja, jer bez razmišljanja nema programiranja. Disciplina je to koja se ne može svladati bubajući napamet činjenice, čitanjem pustog teksta i reproduciranjem naučenoga. Programiranje se uči vježbanjem i rješavanjem zadataka. Na početku lakših, a potom težih. Bez logike u razmišljanju, nemoguće je naučiti programirati i biti dobar u tome. Upravo sve ono što ovaj tečaj objedinjuje. Ako se nas pita, djeca bi trebala učiti programirati od najranije dobi...
Razmišljaj računalno 1 je namijenjen učenicima koji nemaju iskustva u programiranju ili ga imaju jako malo. Prije svega, očekujemo da taj tečaj upišu učenici od 4. do 6. razreda osnovne škole koji se nisu do sada susretali s programiranjem ili su u tome početnici.
Kroz ove će radionice djeca upoznati jedan od trenutno najpopularnijih svjetskih programskih jezika – Python. On se upotrebljava na svim razinama obrazovanja od osnovne škole, preko srednje škole i sve do fakulteta za učenje programiranja. Vrlo je zastupljen i u profesionalno segmentu pa je tako upravo Python službeni programski jezik u Google-u. Osim toga, Python je najkorišteniji jezik kod Umjetne inteligencije i trenutno je broj 1 ili 2 u svijetu po popularnosti.
Učenici će se upoznati sa sučeljem najmodernijeg razvojnog alata PyCharm (Community Edition) te naučiti kako se naredbama stvaraju prvi računalni programi. Rješavanjem konkretnih i postupno sve složenijih problemskih zadataka naučit će primjenjivati algoritme i savladati različite programske koncepte, a pritom razvijati svoju kreativnost, snalažljivost i kritičko promišljanje. Kao nagrada, pred sam kraj tečaja, naš je plan da se upoznaju s razvojem računalnih igara. Što je svakako pravi izazov i užitak svakog programera. 😊
Učenike će se, prema njihovoj spremnosti i podršci roditelja, pripremati za sudjelovanja na informatičkim natjecanjima u primjeni algoritama (Hrvatsko otvoreno natjecanje u informatici – HONI i Državno natjecanje iz informatike – Infokup).
Sadržaj:
- Korištenje PyCharm razvojne okoline
- Učenje osnovnih funkcionalnosti i konfiguriranje projekata u PyCharm-u
- Razumijevanje i primjena postupaka za otklanjanje grešaka u programima
- Usvajanje temeljnih koncepata i naredbi programskog jezika Python
- Razumijevanje i primjena ulaznih i izlaznih operacija u Pythonu
- Razlikovanje i korištenje različitih tipova podataka (npr. int, float, string)
- Izvođenje osnovnih matematičkih operacija u Pythonu
- Primjena struktura grananja (if-else) za donošenje odluka u programu
- Korištenje petlji (for, while) za ponavljajuće radnje
- Manipuliranje tekstualnim podacima (stringovima) u Pythonu
- Savladavanje rada sa strukturama podataka u Pythonu
- Korištenje jednodimenzionalne i dvodimenzionalne liste za pohranu i manipulaciju podacima
- Primjena skupova za rad s jedinstvenim elementima
- Korištenje metoda sortiranja i pretraživanja podataka
- Izrada i primjena vlastitih funkcija u Pythonu
- Definiranje i korištenje funkcija za modularizaciju i ponovno korištenje koda
- Dizajniranje algoritama i odabir optimalnih tipova i struktura podataka za rješavanje zadataka različitih težina
- Razvijanje algoritama za rješavanje specifičnih problema
- Odabir prikladnih struktura podataka za učinkovitu pohranu i obradu podataka
Ciljevi:
- Razvijanje izvrsnosti na polju računalnog razmišljanja s naglaskom na primjenu računalnih algoritama
- Usvajanje naprednijih konstrukta i naredbi programskog jezika Python
- Prezentiranje i argumentiranje svojih stavova, ideja i rješenja
- Razvijanje kritičkog razmišljanja, kreativnosti i snalažljivosti u rješavanju problema
- Priprema za sudjelovanje na informatičkim natjecanjima u primjeni algoritama (Hrvatsko otvoreno natjecanje u informatici – HONI i Državno natjecanje iz informatike – Infokup)
Uzrast:
Radionice tečaja Razmišljaj računalno 1 su namijenjene učenicima od 4. do 6. razreda OŠ, a tečaja Razmišljaj računalno 2 od 6. OŠ nadalje. Izvodit će se u grupama do 15 polaznika. Preporuča se djeci koja imaju sklonosti u rješavanju matematičkih i logičkih zadataka.
Razvoj igara:
Pri samom kraju tečaja, djeca će imati priliku zakoračiti u svijet game developmenta, stvarajući vlastite računalne igre koristeći alate poput PyGame Zero, Unity i drugih popularnih platformi. Ova prilika pružit će im mogućnost da usavrše svoje kreativne vještine, razumiju proces izrade igara i ožive svoje ideje u živopisnim i dinamičnim digitalnim svjetovima.
Ujedno, postoji mogućnost da djeca isprobaju revolucionarni svijet virtualne stvarnosti (VR) koristeći Meta Quest 2 VR naočale. Ove naočale pružaju uranjajuće iskustvo s visokom razlučivosti i praćenjem pokreta, omogućujući djeci interakciju s virtualnim okruženjima na nov način. Meta Quest 2 nudi širok raspon aplikacija i igara, omogućujući djeci da istražuju kreativne svjetove, rješavaju izazove i razvijaju svoje vještine u virtualnim okruženjima.