Razmišljaj računalno 1

Logičko razmišljanje je ono što krasi sve uspješne pojedince. Potiče nas da kritički promišljamo o problemu koji je pred nama i riješimo ga razlamajući ga na male, lako savladive korake. Programiranje je idealna vježba za razvoj upravo logičkog načina razmišljanja, jer bez razmišljanja nema programiranja. Disciplina je to koja se ne može svladati bubajući napamet činjenice, čitanjem pustog teksta i reproduciranjem naučenoga. Programiranje se uči vježbanjem i rješavanjem zadataka. Na početku lakših, a potom težih. Bez logike u razmišljanju, nemoguće je naučiti programirati i biti dobar u tome. Upravo sve ono što ovaj tečaj objedinjuje. Ako se nas pita, djeca bi trebala učiti programirati od najranije dobi...

Razmišljaj računalno 1 je namijenjen učenicima koji nemaju iskustva u programiranju ili ga imaju jako malo. Prije svega, očekujemo da taj tečaj upišu učenici od 4. do 6. razreda osnovne škole koji se nisu do sada susretali s programiranjem ili su u tome početnici.

Kroz ove će radionice djeca upoznati jedan od trenutno najpopularnijih svjetskih programskih jezika – Python. On se upotrebljava na svim razinama obrazovanja od osnovne škole, preko srednje škole i sve do fakulteta za učenje programiranja. Vrlo je zastupljen i u profesionalno segmentu pa je tako upravo Python službeni programski jezik u Google-u. Osim toga, Python je najkorišteniji jezik kod Umjetne inteligencije i trenutno je broj 1 ili 2 u svijetu po popularnosti.

Učenici će se upoznati sa sučeljem najmodernijeg razvojnog alata PyCharm (Community Edition)te naučiti kako se naredbama stvaraju prvi računalni programi. Rješavanjem konkretnih i postupno sve složenijih problemskih zadataka savladat će različite programerske koncepte te naučiti razmišljati.

Učenike će se, prema njihovoj spremnosti i podršci roditelja, pripremiti za sudjelovanja na informatičkim natjecanjima u primjeni algoritama (Hrvatsko otvoreno natjecanje u informatici – HONI i Državnom natjecanju iz informatike – Infokup).

Ishodi:

  • Uspješno korištenje razvojnog sučelja PyCharm
  • Usvajanje osnovnih konstrukta i naredbi programskog jezika Python:
    • Ulaz i izlaz podataka
    • Tipovi podataka
    • Matematičke operacije
    • Grananje
    • Petlje
    • Rad s tekstom (stringovima)
    • Strukture podataka:
      • Jednodimenzionalne i dvodimenzionalne liste
      • Skupovi
  • Korištenje metoda pronalaženja minimalnih i maksimalnih vrijednosti
  • Korištenje metoda sortiranja i pretraživanja
  • Izrada i primjena vlastitih funkcija
  • Dizajniranje algoritama i odabir optimalnih tipova i struktura podataka u rješavanju jednostavnih problema
  • Prezentiranje i argumentiranje svojih stavova, ideja i rješenja
  • Razvijanje kritičkog razmišljanja, kreativnosti i snalažljivosti u rješavanju problema

Uzrast:

Radionice tečaja Razmišljaj računalno 1 su namijenjene učenicima od 4. do 6. razreda osnovne škole, a tečaja Razmišljaj računalno 2 od 6. osnovne škole nadalje. Izvodit će se u grupama do 15 polaznika. Preporuča se djeci koja imaju sklonosti u rješavanju matematičkih i logičkih zadataka.