Udruga Međimurski informatički klub (MIK) u 2023. godini provodi projekt STEM KAMP Međimurske Županije. Program je u popunosti financiran sredstvima Međimurske Županije.
U sklopu projekta planirano je održavanje 3 edukativnih radionica namijenjenih djeci i mladima školskog uzrasta, koje za cilj imaju popularizaciju STEM-a, područja koje obuhvaća znanosti, tehnologije, inženjerstvo i matematiku.
Radionice provodi Međimurski informatički klub (MIK) u partnerstvu s udrugom Mladi informatički stručnjaci (MIS). Tečajevi će se odvijati u modernim i odlično opremljenim prostorima partnera Tehnološko-inovacijski centar Međimurje (TICM) i Metalska jezgra Čakovec.
Prijave
Prijave su zatvorene. Provoditelji radionica će se javiti roditeljima na email koji su ostavili u online obrascu i obavijestiti ih o početku radionica.
Radionice
U svijetu nula i jedinica (4. razred OŠ - 8. razred OŠ)
Kroz ove će radionice djeca upoznati jedan od trenutno najpopularnijih svjetskih programskih jezika – Python. Koristi se na svim razinama obrazovanja od osnovne škole, preko srednje škole i sve do fakulteta za učenje programiranja. Učenici će se upoznati sa sučeljem najmodernijeg razvojnog alata PyCharm te naučiti kako se naredbama stvaraju prvi računalni programi. Rješavanjem konkretnih i postupno sve složenijih problemskih zadataka savladat će različite programerske koncepte te naučiti razmišljati.
Radionice su namijenjene učenicima od 4. do 8. razreda osnovne škole. Sukladno interesu učenika, voditelj radionice će osigurati i mentorsku podršku polaznicima na informatičkim natjecanjima u primjeni algoritama (Hrvatsko otvoreno natjecanje u informatici – HONI) i državnom natjecanju iz informatike (Infokup).
U svijetu brojeva (5. razred OŠ - 6. razred OŠ)
Radionica će omogućiti učenicima koji imaju sklonosti i interes za matematiku da usvoje zahtjevnije koncepte, rješavaju zahtjevnije problemske zadatke, povežu stečena znanja s drugim disciplinama STEM-a i spoznaju njihovu primjenu u svakodnevnom životu. Koncipirana za učenike 5. i 6. razreda.
Njezina je svrha produbiti temeljna matematička znanja polaznika i proširiti ih dodatnim sadržajima izvan kurikuluma propisanog od strane MZO-a, kako bi djeca bolje razumjela složene odnose u STEM-u. Učenici će steći šira znanja i vještine, nego što se to uči u školi, razviti sposobnost primjene metode matematičkog mišljenja, modeliranja i kritičkog propitkivanja. Cilj je razviti pozitivan stav prema matematici, vlastitom razvoju i napretku, povezivati matematiku s vlastitim iskustvom, razvijati apstraktno mišljenje, logičko prosuđivanje, koristiti matematički jezik i zapis. Navedeno će doprinijeti postizanju boljih rezultata učenika na matematičkim natjecanjima (Mat liga, SUDOKU, Mathema, školska, županijska i viša razina organizirana od strane MZO-a) te popularizaciji matematike u cjelini.
Ispiši svoju ideju (5. razred OŠ - 4. razred SŠ)
Ispiši svoju ideju je radionica namijenjena za djecu od 5. razreda OŠ do 4. razreda SŠ. Ideja radionice je približiti modernu i novu tehnologiju 3D printanja učenicima te ih uvesti u svijet 3D printanja koji svakodnevno raste te kao takav pruža brojne mogućnosti za sve zainteresirane. U sklopu radionice učenici će naučiti kako razmišljati na konstruktivan i logičan način te kako na temelju takvog razmišljanja izvesti neku vlastitu ideju određene igračke, pomagala ili nekog drugog proizvoda iz svoje mašte u realan svijet. Tehnologija 3D printanja nam pruža mogućnost da vlastite ideje i zamisli pretvorimo u fizički proizvod te je kao takva izrazito zanimljiva i napredna tehnologija budućnosti.
Učenici će naučiti kako izraditi 3D model svog zamišljenog proizvoda u odgovarajućem softveru te kako taj 3D model pripremiti za 3D ispis. Nakon izrade potrebnog modela i pripreme istog, sudionici će uz stručno vodstvo izvesti 3D ispis svog proizvoda na 3D printeru. Na taj način iskusit će kompletan proces prenošenja ideje svog predmeta prvo u virtualni, a potom i u fizički svijet. Također, učenici će se upoznati sa 3D olovkama – tehnologijom koja je znatno jeftinija i dostupnija za kućnu uporabu.