Informacijsko-komunikacijska tehnologija već je davno ušla u naš život i nepovratno ga promijenila. Jedna od najvažnijih kompetencija 21. stoljeća jest rješavanje problema, a upravo je programiranje vještina koja iznimno doprinosi razvoju tih sposobnosti. Nije cilj da sva djeca postanu programeri, no ako savladaju algoritamski način razmišljanja, pomoći će im u svim drugim područjima da budu efikasniji, precizniji, sistematizirani, nedvosmisleni i kreativniji.
Kroz ove će radionice djeca upoznati jedan od trenutno najpopularnijih svjetskih programskih jezika – Python. Koristi se na svim razinama obrazovanja od osnovne škole , preko srednje škole i sve do fakulteta za učenje programiranja. Vrlo je zastupljen i u profesionalno segmentu pa je tako upravo Python službeni programski jezik u Google-u. Učenici će se upoznati sa sučeljem najmodernijeg razvojnog alata PyCharm te naučiti kako se naredbama stvaraju prvi računalni programi. Rješavanjem konkretnih i postupno sve složenijih problemskih zadataka savladat će različite programerske koncepte te naučiti razmišljati.
Učenike će se, prema njihovoj spremnosti i podršci roditelja, pripremiti za sudjelovanja na informatičkim natjecanjima u primjeni algoritama (Hrvatsko otvoreno natjecanje u informatici – HONI i Državnom natjecanju iz informatike – Infokup).
Ishodi:
- objasniti osnovne algoritamske konstrukte
- uspješno koristiti razvojno sučelje PyCharm alata
- usvojiti osnovne naredbe Python jezika
- ulaz i izlaz podataka
- tipove podataka
- matematičke operacije
- unos više podataka u jednom redu
- grananje
- rad s tekstom (stringovima)
- petlje
- liste
- dizajnirati algoritam i izabrati optimalne tipove i strukture podataka u rješavanju jednostavnih problema
- koristiti se metodama pronalaženja minimalnih i maksimalnih vrijednosti
- koristiti metode sortiranja i pretraživanja
- izraditi vlastite funkcije
- prezentirati i argumentirati svoje stavove, ideje i rješenja
- razvijati kritičko razmišljanje, kreativnost i snalažljivost u rješavanju problema
Uzrast:
Radionice su namijenjene učenicima od 4. do 8. razreda osnovne škole, a izvodit će se u grupama do 15 sudionika. Preporuča se djeci koja imaju veće sklonosti u rješavanju matematičkih i logičkih zadataka.