U početcima robot je bio namijenjen zamijeni ljudskog rada u tvornicama. Danas, on predstavlja mnogo više. Iako je njihova primjena još uvijek najbrojnija u industrijskim pogonima, roboti su postali važan dio medicine, znanosti, a mnogi roboti zamjenjuju opasne i teške ljudske poslove. Roboti su se „ušuljali“ i u naše domove gdje služe kao usisavači i automatske kosilice. Iako mnogi roboti zamjenjuju ljudske poslove i olakšavaju u mnogim područjima, postoje i roboti koji služe zabavnom učenju.
Tečaj Mali robotičari polaznicima će omogućiti jednostavan i zabavan ulazak u svijet robotike. Djeca će kroz zabavne zadatke naučiti kako upravljati Dash and Dot, mBot i Micro:Maqueen Plus.
Prve korake u robotici učenici će napraviti pomoću programirajućeg robota Dash and Dot. Robot Dash and Dot nudi široki raspon mogućnosti učenja, a programiranje se odvija kroz mobilnu aplikaciju Blockly. Sa svojim višestrukim senzorima i performansama omogućava laku interakciju i komunikaciju sa svojom okolinom. Tijekom tečaja djeca će usvojiti vještine pokretanja robota, snimanja i korištenja zvukova, korištenja LED dioda, animacija, korištenja senzora za detekciju prepreke u blizini i slično.
mBot je programirajući robot za početnike namijenjen učenju na jednostavan i zabavan način korištenjem grafičkog programskog jezika mBlock. Pomoću naših naredbi, mBot producira zvuk i svjetlost, može se kretati, zaustavljati, ubrzavati, usporavati, zaobilaziti prepreke, pratiti liniju, pratiti svjetlost…Tijekom tečaja učenici će naučiti osnovne naredbe izvršavanja programa (početak i kraj programa, uvjeti, petlje) i osnove rada s mBot robotom (kontrola motora, svjetla, zvuka, očitavanja sa senzora, očitavanja stanja tipke…). Pomoću mBota djeca neće samo učiti programiranju robota, već će učiti i o dijelovima robota te kritički promišljati o ulozi i svrsi robota koji nas okružuju.
Robot Micro:Maqueen Plus, mali je i praktični robot kojim se upravlja pomoću Micro:bita. Napredna je verzija Micro:Maqueen Lite seta s puno više funkcionalnosti. Budući da je upravljan pomoću Micro:bit, ima i sve njegove funkcionalnosti- bežičnu komunikaciju, senzore za mjerenje temperature, ispis na zaslonu, komunikaciju s drugim Micro:bitovima. Micro:Maqueen može se kretati, uključivati i isključivati zujalicu i svjetla, očitavati sa senzora (pratiti liniju, detektirati prepreke), bežično komunicirati… Kao dodatak Micro:Maqueen robotu učenici će koristiti HuskyLens kameru kao primjer umjetne inteligencije. Pomoću nje Micro:Maqueen može prepoznavati lica, objekte, pratiti liniju, prepoznavati boje i oznake.
MakeCode editor i mBlock prikladni su za početno učenje programiranja jer sadrže kategorizirane blokove koji se spajaju u cjeline. Tako učenici ne trebaju pamtiti naredbe što olakšava početak programiranja i stvaranje projekata.
Na radionici ćemo poticati kreativnost, suradnju, kritičko mišljenje, istraživanje i znatiželju, a pritom razvijati računalno razmišljanje i sposobnost rješavanja problema.
Što ćemo na tečaju raditi?
- upoznati Dash and Dot
- upoznati mBot i njegove dijelove
- upoznati Micro:Maqueen Plus i njegove dijelove
- upoznati osnovne programske blokove i sastavljati ih u skladne cjeline
- rješavati logičke zadatke kroz različite zadatke
- naučiti koristiti zvuk i svjetla
- naučiti pokretati, zakretati i zaustavljati robote
- naučiti o senzorima te se koristiti njima- senzor praćenja linije, ultrazvučni senzor, svjetlosni senzor
- stvarati vlastite blokove
- naučiti osnovne naredbe izvršavanja programa (početak i kraj programa, uvjeti, petlje)
- upoznati HuskyLens kameru i učiti o umjetnoj inteligenciji
- učiti pomoću računala i napraviti materijal za učenje putem računala
- upoznati se sa svijetom programiranja bez stresa oko kompliciranih izraza
- izraditi vlastite interaktivne računalne igre
- stvarati i prezentirati vlastite uratke
Obrazovni ishodi i ciljevi:
- samostalno korištenje i stvaranje pomoću Dash and Dot-a
- samostalno korištenje i stvaranje pomoću mBot-a
- samostalno korištenje i stvaranje pomoću Micro:Maqueen Plus-a
- razvoj vještina učenja i kritičkog razmišljanja
- rješavanje problema na jednostavan i pristupačan način (slika, zvuk, igra)
- poboljšanje socijalnih vještina radom u grupama
- poboljšanje strpljenja i ustrajnosti
- postizanje kreativnog razmišljanja i inovacija
- povećanje interesa za znanost
- upotreba računala u svakodnevnim školskim aktivnostima
- poboljšanje vještina učenja, učenje je jednostavnije i zanimljivije
- poboljšanje vještina prezentiranja vlastitog uratka
- učenje samostalnog istraživanja te tako poticati radoznalost i upornost