Dodatna doza fizike

Fizika zapravo nije ništa više od potrage za konačnom jednostavnošću,  ali za sada sve što imamo je vrsta elegantnog nereda.

 Bill Bryson, Kratka povijest gotovo svega

Hoćemo li jednog dana moći putovati u prošlost? A prolaziti kroz zidove? Hoćemo li čitati tuđe misli?  Postati nevidljivi? Hoćemo li moći pomicati stvari voljom svog uma?

Svemir je ludo mjesto. Naučili smo nešto o njegovoj tajanstvenoj prirodi, ali pred nama je još dug put. I jako puno neodgovorenih pitanja. Puno su prirodnih pojava znanstvenici uspjeli opisati fizičkim zakonima i matematičkim jezikom. Pri tome su otkrivene i mnoge zanimljive činjenice koje (barem većinu njih) možemo objasniti saznanjima.

Jeste li znali da . . . ?

Ovisno o temperaturi zraka, visina Eiffelovog tornja može varirati do 12 centimetara.

Voda se može smrznuti na temperaturi od +20 ° C ako je u njoj prisutan metan.

U zamrzivaču će se vruća voda smrzavati brže od hladne vode.

Čisti snijeg topit će se sporije od prljavog.

Temperatura na površini Sunca 5 puta je niža od temperature munje.

Svi predmeti padaju jednakom brzinom.

Molekule se u kipućoj vodi kreću brzinom od 650 metara u sekundi.

Na vrhu zgrade vrijeme brže prolazi nego u njezinom podnožju.

Elektroni se ponašaju drugačije kada ih se snima.

Kad bismo putovali brzinom svjetlosti, vrijeme bi stalo.

Tečaj Dodatna doza fizike namijenjen je učenicima koji stječu temeljno znanje iz fizike u okviru redovne nastave, ali žele produbiti svoje razumijevanje fizikalnih koncepata dodatnim istraživanjem i proširivanjem svog znanja o temeljima naše prirode. Naglasak je tečaja na razvoju znatiželje, sposobnosti opažanja i eksperimentiranja učenika, bez obzira na oblik rada prema kojem se izvodi i nastavne metode koje se pri tome koriste. Polaznici su pri tom nužno aktivni sudionici, pri čemu istraživanjem i pronalaskom vlastitih objašnjenja, konstruiraju i vlastita znanja.

Izvođenjem pokusa promiče se znatiželja, kritičko razmišljanje i razvoj vještina eksperimentiranja (planiranje, izvođenje, bilježenje rezultata i analiza podataka) i rješavanja problema. Korištenje digitalnih interaktivnih nastavnih materijala omogućava vizualizaciju apstraktnih fizikalnih pojava i koncepata koji se teško mogu prikazati na tradicionalan način. Rješavanje računskih zadataka omogućuje primjenu teorijskih znanja, povezivanje različitih koncepata i unapređivanje ključnih vještina poput logičkog i problemskog razmišljanja, matematičkih vještina, analitičkog razmišljanja i primjene teorije na praksu. Diferenciranim oblicima rada na tečaju poticat će se prilagođavanje individualnim potrebama i sposobnostima polaznika, povećanje motiviranosti i angažmana, te razvoj osobnih i socijalnih vještina.

Aktivnosti na tečaju izvodit će se sukladno domenama i obrazovno-odgojnim ishodima propisanim kurikulumom za nastavni predmet Fizike za osnovne škole, s ciljem postizanja iznimne razine usvojenosti, koja polaznicima može koristi i kao priprema za natjecanje.

Tečaj je namijenjen učenicama i učenicima 7. i 8. razreda osnovne škole.

Tečaj će se održavati u srijedu od 19:15 do 20:45 u prostorijama Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje (TICM).

 

Nije da nisam uspio. Upravo sam otkrio deset tisuća načina koji ne funkcioniraju.

Thomas Alva Edison

 

Pogledajte kako nam je bilo na protekloj ljetnoj radionici Dimenzije u akciji – radionica o osnovama mjerenja za male istraživače