STEM KAMP MEĐIMURSKE ŽUPANIJE 2022.

Udruga Međimurski informatički klub Čakovec (MIK) u partnerstvu s Mladim informatičkim stručnjacima (MIS) će u sklopu projekta STEM KAMP MEĐIMURSKE ŽUPANIJE uz sufinanciranje Međimurske županije organizirati besplatne ljetne radionice iz područja STEAM-a.

Radionice će se održati u prostorima Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje (TICM). Voditelj i koordinator projekta je Viktor Lazar, mag. inf.

 

Internet (mojih) stvari

Predavač: Viktor Lazar

Termini radionice:

  • 25.7.2022.,  9:00 - 11:30
  • 26.7.2022., 9:00 - 11:30
  • 27.7.2022., 9:00 - 11:30
  • 28.7.2022., 9:00 - 11:30

Dobna skupina: 5. razred OŠ - 4. razred SŠ

Polaznici radionice usvojit će osnovno znanje elektronike i programiranja Arduino mikrokontrolera te rada sa Arduino platformom. Nakon upoznavanja sa sigurnim načinima rukovanja elektronikom, učenici će raditi na proširenju i primjeni znanja kroz praktične primjere. 

Učenici će na praktičnim zadatcima naučiti kako koristiti mikrokontroler i naučiti vještine poput mjerenja temperature zraka, vlage tla, tlaka zraka i predviđanje vremena, kako koristiti senzor pokreta, kako napraviti sigurnosni sustav za praćenje ulazaka u prostoriju i slično. Radionica podiže svijest o izradi sam (DIY) kulturi, timskom radu, iskorištavanju postojeći resursa i izvora za nove i inovativne primjene. Cilj radionice je usvojiti nova znanja i proširiti postojeća o tehnologijama te naučiti ista primjenjivati u svakodnevnom životu te time poticati inovativnost, kreativnost i logičko razmišljanje u djece i mladih.  

 

Probudi Nikolu Teslu u sebi!

Predavač: Marina Grabar Branilović

Termini radionice:

  • 16.08.2022., 17-20:00 h
  • 17.08.2022., 17-20:00 h
  • 18.08.2022., 17-20:00 h

Dobna skupina: 4. - 8. razred OŠ

Kada govorimo o znanosti i velikim svjetskim znanstvenicima sigurno ćemo u prvom redu spomenuti Nikolu Teslu. Zahvaljujući svom genijalnom vizionarskom umu, u 20. stoljeću je za prirodne znanosti učinio kao rijetko tko. Poznat je po svojim izumima i patentima, usavršavanju elektromotora, generatora i transformatora te po primjeni izmjenične električne struje, a tu su i njegova istraživanja na polju prijenosa energije, elektromagnetskih zračenja i elektrovodiča iz kojih su, tvrde znanstvenici, danas nastali moderni sustavi radiokomunikacija, televizije, robotike, daljinskoga upravljanja. Mnogi suvremeni, a vjerujemo, i budući pronalasci nalaze ishodište upravo u Teslinim otkrićima. Upoznavanje Nikole Tesle i njegovih istraživanja svakako potiče inspiraciju, motivaciju, razmišljanje, želju za učenjem i istraživanjem.

Fizika je svuda oko nas, pa i u nama. Cilj radionice je djeci na zanimljiv način približiti fiziku, potaknuti ih na logičko razmišljanje, predviđanje, otkrivanje, zaključivanje, a pritom se i zabaviti. U otkrivanju odgovora na pitanja „što, kako, zašto“ veliku ulogu imaju što zanimljiviji, atraktivniji, ali isto tako i vrlo poučni pokusi. Djeca mnogo više upijaju i pamte, ako im se nastavni sadržaji predstave na zabavan i praktičan način.

Više...

 

Kemijajmo zajedno

Predavač: Andreja Poljanec

Termini radionice:

  • 17.9. od 9:00 do 12:15
  • 24.9. od 9:00 do 12:15
  • 1.10. od 9:00 do 12:15

Dobna skupina: 3. - 6. razred OŠ

Skup radionica zamišljen je za djecu nižih razreda osnovne škole. Trajanje radionica je 20 školskih sati. U sklopu radionica potaknut će se znanstveno razmišljanje kod najmlađe djece, koja će moći iskoristiti stvarne situacije iz života kako bi samostalno došli do zaključka. Kreativni i zabavni pokusi potaknut će razvoj intrizične motivacije kod djece koja vodi prema dubinskom pristupu učenju i razumijevanju koncepata. Polaznici će izvoditi zanimljive i kreativne eksperimente te temeljem istih obrađivati sadržaj kao što su: 

  • Kako pomoću kvasca napuhnuti balon?. 
  • Cvjetovi u boji 
  • Erupcija vulkana pomoću deterdženta i sode bikarbone 
  • Napravi svoju lava lampu pomoću ulja, prehrambene boje, vode i soli 

Cilj radionica je potaknuti radoznalost djece, razviti kreativno i inovativno razmišljanje, poticati timski i samostalni rad te usvojeno znanje naučiti povezivati s ostalim sadržajima i praktičnim primjerima iz svakodnevice.  

 

Računalo na dlanu

Predavač: Dunja Škvorc

Termini radionice:

  • 16.8. 15:00-17:30
  • 17.8. 15:00-17:30
  • 18.8. 15:00-17:30
  • 19.8. 15:00-17:30

Dobna skupina: 2.-4. razred OŠ

Radionica se temelji na korištenju džepnog računala Micro:bit. Tijekom radionici učenicima će biti postavljeni mnogi problemi, a učenici će ih riješiti pomoću Micro:bita. Izradit će pokazivač emocija, brojač posjetitelja, brojač koraka, senzor svjetlosti, igraću kockicu, igru Kamen-škare-papir i Sedam sekundi, kompas, termometar…Cilj radionice je upoznavanje s Micro:Bit mikroračunalima i MakeCode editorom te mogućnostima primjene u svakodnevnim aktivnostima.

Više...

 

Kako razmišlja računalo

Predavač: Marin Drabić

Termini radionice:

  • Radionica je završila

Dobna skupina: 4. - 8. razred OŠ

Kroz ove će radionice djeca upoznati jedan od trenutno najpopularnijih svjetskih programskih jezika – Python. Koristi se na svim razinama obrazovanja od osnovne škole, preko srednje škole i sve do fakulteta za učenje programiranja. Učenici će se upoznati sa sučeljem najmodernijeg razvojnog alata PyCharm te naučiti kako se naredbama stvaraju prvi računalni programi. Rješavanjem konkretnih i postupno sve složenijih problemskih zadataka savladat će različite programerske koncepte te naučiti razmišljati. Polaznici će obrađivati sljedeće cjeline i usvojiti kako: 

  • objasniti osnovne algoritamske konstrukte 
  • uspješno koristiti razvojno sučelje PyCharm alata 
  • usvojiti osnovne naredbe Python jezika 
  • ulaz i izlaz podataka 
  • tipove podataka 
  • matematičke operacije 
  • unos više podataka u jednom redu 
  • grananje 
  • rad s tekstom (stringovima) 
  • petlje 
  • liste 
  • dizajnirati algoritam i izabrati optimalne tipove i strukture podataka u rješavanju jednostavnih problema 
  • koristiti se metodama pronalaženja minimalnih i maksimalnih vrijednosti 
  • koristiti metode sortiranja i pretraživanja 
  • izraditi vlastite funkcije 
  • prezentirati i argumentirati svoje stavove, ideje i rješenja 
  • razvijati kritičko razmišljanje, kreativnost i snalažljivost u rješavanju problema